Al-Quds Bard College, Al-Quds University, Palestine

Update: Palestine Embassy Sit-in Ends with Succcess

See the press release here.
Arabic Press Release: الاتحاد العام لطلبة فلسطين – حملة لانتخابات مباشرة للمجلس الوطني الفلسطيني

نحن الشباب الفلسطيني من الاتحاد العام لطلبة فلسطين، نجتمع هنا اليوم تكريماً لكوننا جزءا لا يتجزأ في الدور الجوهري الذي لعبه اتحادنا في الكفاح من أجل التحرير. ومنذ تأسيسه الرسمي منذ أكثر من خمسة عقود مضت، فإن الاتحاد العام للطلبة الفلسطينيين كان في طليعة التعبئة والحشد لأبناء شعبنا وتجديد التزامنا بفلسطين حرة، خصوصاً في أوقات الخطر والاستنزاف الوطني. نحن في مكتب وفد منظمة التحرير الفلسطينية في المملكة المتحدة، ومن أجل أن نعيد التأكيد على حقوقنا غير القابلة للتصرف، واليوم نحن نطالب بحقنا في المشاركة الديمقراطية في رسم مصيرنا. ونبدأ بمبادرة وطنية لحملة انتخابات مباشرة للمجلس الوطني الفلسطيني، على الوفاق التام بأنه ليس هناك سوى إصلاح المؤسسات التمثيلية الوطنية والتي تتضمن إرادة جميع الفلسطينيين- أولئك الذين ناضلوا  في الوطن وأولئك الذين ناضلوا في المنفى- يستطيعون إنشاء منصة تمثيل للفلسطينيين وعودة منظمة التحرير الفلسطينية كممثل شرعي وحيد للشعب الفلسطيني.

وفي روح الوحدة الوطنية التي جمعتنا هنا اليوم، نذكر الشباب الفلسطيني أينما كانوا بوثيقة الوفاق الوطني للأسرى في عام 2006، والصادرة من قادة جميع الأحزاب السياسية من سجون الاحتلال. ونقطتها الثانية للوحدة الوطنية العاجلة تدعو من أجل إعادة تنشيط منظمة التحرير الفلسطينية من خلال طرقها الديمقراطية، ومنح جميع الفلسطينيين الحق في الاقتراع، ملايين اللاجئين في المنفى والشتات وأولئك الذين هم في الداخل، جميعهم لهم الحق في التصويت. ونحن نعلن هنا بأننا نصر على هذا الحق لتشكيل مؤسساتنا الوطنية.

وانطلاقاً من روح الوحدة الوطنية التي جمعتنا هنا، وبهدف ترك الحزبية والفصائلية خلفنا من أجل تحرير وطننا والعودة إلى ديارنا نعلن:

  1. الدعوة لانتخابات مباشرة للمجلس الوطني الفلسطيني، الهيئة البرلمانية التي تعطي السلطة وتنشىء البرنامج السياسي، والاستراتيجيات والسياسات لمنظمة التحرير الفلسطينية، والذي نطالب بعقده خلال عام واحد من هذا اليوم، في كانون الثاني/ (يناير) 2011.
  2. إدراج جميع أبناء شعبنا  في تلك الانتخابات أينما كانوا يعيشون الآن- في الوطن، وفي الشتات، وفي السجون وفي مخيمات اللاجئين.
  3. إن هذه الهيئة الممثلة الجديدة، هي انعكاس لجميع قطاعات شعبنا، لإصلاح وإعادة تفعيل مؤسسات منظمة التحرير الفلسطينية بحيث تجسد إرادة الشعب الفلسطيني ككل، وفقاً لمبدأ الانتخابات المباشرة.

ونحن نحث جميع الفلسطينيين في هذه اللحظة الحرجة للانضمام لدعوتنا في التمثيل، وللأخذ بمسؤوليتنا التاريخية في النضال من أجل التحرير، فقط على أساس السيادة الشعبية. ونبدأ الحملة من خلال مؤسساتنا وجمعياتنا الوطنية، في روح حبنا المتحد لوطننا وللمبادئ التي تربطنا، لإستعادة منظمتنا- منظمة التحرير الفلسطينية- كالصوت الشرعي للشعب الفلسطيني.

27 كانون الثاني/ (يناير)، 2011

——-
Palestine Embassy Sit-in Ends with Succcess, the Campaign is Launched

We, Palestinian youth of the General Union of Palestinian Students, hereby announce that our sit-in at the Palestinian Embassy in London today has just ended. We gathered there today in honour of the integral part our union has played in the struggle for liberation. Since its official foundation more than five decades ago, GUPS has been at the forefront of mobilising our people and regenerating our commitment to free Palestine, especially in times of national danger and depletion. We came to the office of the PLO delegation to the United Kingdom in order to reassert our inalienable rights, and to claim our right to democratically participate in the shaping of our destiny. We have successfully launched a national initiative to campaign for direct elections to the Palestinian National Council (PNC), on the clear understanding that only a reformed national representative institution that includes the will of all Palestinians – those struggling in the homeland and those struggling in exile – can create a representative Palestinian platform, and restore the PLO as the sole legitimate representative of the Palestinian people.

We encourage all other groups and sectors of our vibrant Palestinian society – the labour movement, the women’s associations, the teachers’ unions, the refugees in all their different locations – will join us in revitalising the representative institutions which belong to and honour all of the Palestinian people.

We call on fellow Palestinian citizens around the world to join in this mobilisation behind the national unity principles and carry on the campaign for national representation. Our blog ploembassysitin.tumblr.com will continue to be updated and we look forward to linking it with sister sites in the bright future of our united campaign, after this, the first spark.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s